Na Cmentarnej pełno kurzu i ryku pił, krzątają się drogowcy i energetycy. Praca wre, co widać na zdjęciach, które zrobiliśmy na placu budowy wczoraj. Inwestycja zbliża się do półmetka. Termin jej zakończenia to połowa października. – I na chwilę obecną nie jest zagrożony – słyszymy od wykonawcy.
Drogowcy pracują aktualnie w szczytowej części ulicy, na wysokości starego cmentarza. Układają krawężniki i brukują drogę dla pieszych wzdłuż muru, przygotowują też teren pod nową jezdnię. Pod z parkingiem w okolicach kaplicy wykonany został tzw. kanał rozsączający – w ziemi zakopano ponad 60 m rury perforowanej, która pomoże odprowadzać wodę opadową. Obok drogi wycinane są drzewa – a konkretnie 8 topól, w miejsce których powstaną miejsca postojowe (ale zaraz obok nich miasto posadzi tyle samo młodych lip, które zrekompensują ubytki w drzewostanie).
Poza Przedsiębiorstwem Transportowo-Budowlanym, które przebudowuje na zlecenie złotoryjskiego ratusza ulice Cmentarną i Bolesława Chrobrego, na placu budowy działają też ekipy zakładu energetycznego. Przy okazji miejskiej inwestycji energetycy modernizują swoją linię napowietrzną, wymieniając bardzo stare i skorodowane słupy kratowe na betonowe. W przypadku tych, które kolidowały z projektem drogi i parkingów, korygowane jest ich położenie.
Roboty przy instalacjach gazowej i wodociągowej zakończyły już Polska Spółka Gazownictwa i RPK. Na odcinku od ronda do głównej bramy cmentarnej, za który wykonawca inwestycji wziął się w pierwszej kolejności, gotowa jest już podbudowa jezdni. Po zakończeniu robót brukarskich i ułożeniu płyt betonowych na parkingach będzie tu można zacząć asfaltowanie drogi.
Zadanie, które realizuje miasto, ma zwiększyć bezpieczeństwo pieszych i w ruchu samochodowym, a także poprawić komfort korzystania z miejskiej sieci drogowej. Złotoryjanie dostaną do dyspozycji ponad 800 m nowego asfaltu oraz 70 miejsc parkingowych, a także dwa nowe przystanki, które powstaną pod potrzeby komunikacji miejskiej.
Cała przebudowa ma kosztować 2,8 mln zł i w 100 proc. będzie sfinansowana ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. O pełnym jej zakresie pisaliśmy TUTAJ.
Filtry