Od najbliższego piątku będzie można składać wnioski do ZUS o tzw. „300 plus”, czyli wyprawkę szkolną. Zakład Ubezpieczeń Społecznych już od ubiegłego roku szkolnego przyznaje i wypłaca pieniądze z programu „Dobry start”.
W ramach programu rodzice, bez względu na swoje dochody, mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów oraz wszelkiego wyposażenia niezbędnego do nauki w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych.
– Wyprawkę dostaje rodzic raz w roku na dziecko, które uczy się w szkole, aż do ukończenia przez nie 20. roku życia lub 24 lat w przypadku dzieci z niepełnosprawnościami – mówi Iwona Kowalska-Matis, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS na Dolnym Śląsku. – Wnioski na nowy okres świadczeniowy będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada. Złożenie wniosku do końca sierpnia gwarantuje wypłatę do 30 września – dodaje rzeczniczka.
Wniosek o wypłatę z programu „Dobry start” można złożyć wyłącznie drogą elektroniczną, za pomocą Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, bankowości elektronicznej lub portalu Emp@tia.
Na PUE ZUS specjalny kreator wniosków poprowadzi użytkownika przez cały proces krok po kroku. To pozwoli uniknąć błędów przy ubieganiu się o świadczenie. Na wniosku (oprócz innych danych) należy podać: numer rachunku bankowego, na który wpłynie świadczenie, adres mailowy oraz numer telefonu, czyli dane, które będą potrzebne do kontaktu w sprawie wniosku.
Zawiadomienia dotyczące świadczeń „300 plus” także będą przekazywane w formie elektronicznej. Informację będzie można znaleźć w skrzynce odbiorczej na profilu na PUE ZUS.
Na PUE ZUS znajdzie się także cała korespondencja z ZUS w sprawie wniosku o świadczenie (wezwanie do uzupełnienia wniosku lub załączników, informacja o przyznaniu świadczenia, decyzja odmawiająca przyznania świadczenia).
Pieniądze będą wypłacane wyłącznie na rachunek płatniczy.