W lesie nad zalewem trwa budowa drogi rowerowej stanowiącej część większej pętli dla cyklistów po Złotoryi. Prace nie należą do najłatwiejszych, bo teren jest bardzo stromy i kamienisty. Ich efektem ma być jednak zupełnie nowy układ komunikacyjny między osiedlem a zbiornikiem na Kaczawie.
Miesiąc po tym, jak na wzgórze nad zalewem wjechał ciężki sprzęt, w terenie widać już zarys przebiegu nowej drogi oraz miejsce, w którym będzie się rozdzielała na dwie nitki: wjazdową i zjazdową. Wykonawca inwestycji porządkuje w tej chwili drzewostan i niweluje różnice wysokości na trasie, przesypując ziemię z wyżej położnych punktów do leżących niżej. Buduje też 4 nasypy. Chce w ten sposób zgubić spadki terenu, by nawierzchnia ścieżki w najtrudniejszych miejscach miała nachylenie nie większe niż 15 proc. W kilku miejscach ponadkilometrowej długości droga będzie biegła po stromym zboczu zakosami, a ostre zakręty będą przypominały rowerzystom, że Złotoryja to już pogórze.
Przypomnijmy, że jar, którym prowadzi zejście do zalewu, łącznie ze zboczami, to obecnie teren budowy. Zakaz wejścia i wjazdu obowiązuje na całym obszarze pomiędzy budynkami i ogrodami działkowymi z zbiornikiem. Pracownicy firmy wykonującej inwestycję oraz urzędnicy z magistratu podkreślają, że jest tu niebezpiecznie, ze względu grząski grunt i uskoki tereny po wybraniu ziemi. Na czas robót związanych z drogą rowerową wyłączony z użytkowania jest również pomost wzdłuż zalewu.
Jak już pisaliśmy, trasa rowerowa ma prowadzić z osiedla Nad Zalewem do pomostu przy zbiorniku, a dalej wzdłuż ul. 3 Maja i Garbarskiej na północ miasta. Urząd Miejski w Złotoryi przygotowuje przetarg na kolejny trudny odcinek 9-kilometrowej pętli, która powstaje w ramach projektu pn. „Ograniczenie niskiej emisji poprzez rozbudowę śródmiejskich dróg rowerowych na terenie miasta Złotoryja”. Ratusz ma już pozwolenie na budowę ścieżki dla cyklistów na ul. Lubelskiej, na odcinku od ul. Bolesława Krzywoustego do ul. Hożej. Częściowo będzie ona wiodła po nasypie, którym pokona głęboki jar.
Wkrótce powinny się też zacząć prace związane ze zmianą organizacji ruchu na ulicach Marszałka Józefa Piłsudskiego, Rynek i Basztowej, gdzie wydzielona ma być strefa pieszo-rowerowa. To oznacza, że na starówce pojawi się wiele nowych znaków pionowych i poziomych.
Więcej o nowej drodze rowerowej można przeczytać TUTAJ.
Filtry